Blogolj!

WTCR: egy mindenki ellen, mindenki Michelisz Norbert ellen

Kálovics Tibor

Hétvégén kezdődik a WTCR 2020-as idénye, amelynek Michelisz Norbert címvédőként vág neki. Cikkünkben az esélyeket latolgatjuk valamint felidézzük, hogy mi változott a világkupában. 

A Forma-1, az IndyCar a MotoGP a WEC valamint a Superbike-világbajnokság után újabb neves motorsportszéria ébred fel hosszú álmából és kezdi meg aktuális idényét szombaton. Az eredeti tervek szerint a pilóták jelenleg a nyári szünetüket töltenék és már hat versenyhétvégén túl lennének hogy az év utolsó hónapjaiban Dél-Koreában, Kínában, Makaón és Malajziában összemérjék tudásukat. Ehhez képest a koronavírus nemcsak, hogy sok mindent megváltoztatott, de az idény csak most veheti kezdetét és a futamokat mindössze az európai kontinensen bonyolítják le. Ha ez nem lenne elég még az átalakított versenynaptáron is módosítani kellett: a szezonnyitót ugyanis nem a Salzburgringen hanem a belgiumi Zolderben rendezik meg. 

Fotó: wtcr.com

A világkupa mezőnye összesen tizenhat futamot teljesít a jelenlegi szezonban, összesen hat helyszínen. A belgiumi szezonrajt után két héttel a Nürburgringi 24 órás viadal betétfutamakénta Nordschleifén teszik tiszteletüket a pilóták, majd októberben egy héten belül rendezik meg a szlovákiai és a magyarországi állomást. November elején a spanyolországi Aragonban majd a hónap közepén az olaszországi Adria Racewayen csapnak össze a világ legjobb túraautósai, hogy eldöntsék a világkupa sorsát. Az első két versenyhétvégén kettő az utolsó négyen pedig három futamot rendeznek fordulónként. 

A pontrendszer nem változott: az első illetve a harmadik futam rajtsorrendjét eldöntő időmérő során 5-4-3-2-1 pontot kap a legjobb öt. A futamokon függetlenül attól, hogy főverseny vagy fordított rajtrácsos a legjobb 15 pilóta ugyanolyan elosztásban kap majd pontot (25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1). 

A mezőnyt tekintve több nagy változásról is be lehet számolni, ezek közül a legnagyobb, hogy az Audi kivonult a sorozatból, a Wolksvagen pedig szintén már gyári támogatás nélkül indítja az autóit. A tavalyi 26 helyett így csak 20 pilóta indul majd a teljes szezonban, szabadkártyával azonban többen is lehetőséget fognak majd kapni. A Hyundai változatlanul négy autóval képviselteti magát, a gyári csapatnak számító BRC Racing Team a lehető legerősebb felállásban vág neki az idénynek hiszen két autóját a 2018-as bajnok Gabriele Tarquini és a címvédő Michelisz Norbert vezeti. A másik hyundaios csapatot (Engstler Rancing Team) a tulajdonos fia Franz Engstler és a holland Nicky Castsburg alkotja vagyis idén nem látjuk a többszörös futamgyőztes Augusto Farfust a mezőnyben. 

Farfus mellett további neves távozónak számít a szériából a ralikrossz-világbajnok és korábbi sikerei színhelyére visszatérő Johan Kristoffersson, a háromszoros világbajnok Andy Priaulx, a 2012-es vb-első Robert Huff, de a többszörös futamgyőztes Frédéric Vervisch és Ma Qinghua sem kapott ülést idénre. 

A Honda szintén négy pilótát delegál a rajtrácsra az előző szezon során a második helyen végzett Esteban Guerrieri az argentin Nestor Girolami, a veterán Tiago Monteiro valamint Tassi Attila személyében. A konstruktőri bajnoki címet védő Lynk & Co szintén négy pilótának szavaz bizalmat a két csapatában: az egyik istállót a korábbi világbajnok (2017) Thed Björk és a korábban az Indy Lights sorozatban remekelő uruguayi Santiago Urrutia alkotja, míg a másikban a négyszeres világbajnok Yvan Muller illetve a francia legenda unokaöccse Yann Ehrlacher küzd a győzelmekért. Az Audi három a Renault és az Alfa Romeo egy-egy pilótával teszi teljessé a rajtrácsot. 

Fotó: Facebook/Zengő Motorsport

Teljes szezonra tér vissza a Zengő Motorsport a nemzetközi túraautózás elitkategóriájába. Michelisz Norbert korábbi csapata amely számtalan örömet szerzett a magyar motorsport-rajongóknak ráadásul egy igazi sztárpilótával és két magyarral indul. A Cupra Leonokat a spanyol Mikel Azcona mellett Boldizs Bence és  Kismarty-Lechner Gábor vezetik. 

A szakértők egyetértenek abban, hogy normális esetben a Hyundai a Honda és a  Lynk & Co pilótái csatázhatnak a bajnoki címért. Az Audiktól egy-egy jobb eredményt, míg az Alfától és a Renault-tól lényegében semmilyen eredményt nem, várnak. Zengőék igazi sötét lónak számítanak, mert Azcona két éve Európa-kupát nyert és tavaly a vb-n is bizonyított, de a Cuprák ereje kérdéses.

Michelisz Norbert címvédőként az egyik nagy favoritnak számít. A magyar pilóta a decemberi vb-sikere óta egyszer ült autóban, akkor a Nürburgringen futamot nyert a német TCR-sorozatban. A nemzetközi sajtóban is csak Norbiként emlegetett honfitársunk a sajtóban többször is úgy nyilatkozott, hogy plusz motivációt ad neki, hogy ő viseli az egyes rajtszámot és, hogy őt akarja mindenki megverni. Az előző szezonban már látszott, hogy képes elbírni a nyomást és így rajta nem fog múlni semmi. 

A pályák közül Zoldert nem igazán kedveli, a belgiumi aszfaltcsíkról a legjobb eredményének egy hatodik hely számít még 2010-ból (igaz kilenc éve nem versenyzett ott). A Nordschleifén a Slovakiaringen és a Hungaroingen többször volt dobogós, de mindhárom helyszínen nyert már futamot és ezek a pályák egyértelműen a kedvencei közé tartoznak. Az egyetlen probléma maximum az lehet, hogy a jelenlegi helyzetet tekintve nem biztos, hogy a "zöld pokolban" illetve a majdnem és a tényleges hazai futamán élvezheti majd a közönség biztatását. A bajnok a Motorland Aragonon illetve az Adria Racewayen most először fog versenyezni nemzetközi sorozatban. 

Fotó: Eurosport

A további három magyar pilóta közül Tassi Attila számít a legrutinosabbnak a sorozatban, a Honda pilótája második teljes szezonját kezdi a WTCR-ben. Egy évvel ezelőtt több felvillanása is volt, összesen kilencszer szerzett pontot, egyszer a negyedik helyen ért célba. A fiatal Boldizs Bence most először kapja meg a lehetőséget nemzetközi sorozatban, akárcsak Kismarty-Lechner Gábor aki 44 éves korában debütálhat a WTCR-ben azok után, hogy itthon szinte minden jelentős bajnokságot megnyert az utóbbi években. 

https://sport.blogstar.hu/./pages/sport/contents/blog/100006/pics/lead_800x600.jpg
Autómotor,Michelisz Norbert
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?