Blogolj!

Autósport: Michelisz Norbert megnyerte a világkupát!

Kálovics Tibor

Óriási izgalmak után Michelisz Norbert megnyerte a túraautó világkupát!

1. futam

A lehető legkiszámíthatatlanabb körülmények között került sor a WTCR szezonzárójának első futamára, ugyanis az eső szemerkélt, ám nem lehetett megjósolni, hogy milyen intenzitással fog érkezni a csapadék. A pilóták eltérő taktikát választottak, a pole-ból induló és a bajnokságot vezető Michelisz Norbert előre slick abroncsot, hátulra esős gumit választott. (Honfitársunk nagy riválisa Esteban Guerrieri szintén így döntött.)

A futamot a biztonsági autó mögül indították el és miután az első körben kijött a biztonsági autó, Michelisz pedig könnyedén tartotta meg vezető helyét Aurelien Panis és Nestor Girolami előtt. A kilencedik helyről startoló Guerrieri folyamatosan jött fel és az első megtett kör végén már hatodik volt, majd nem sokkal később feljött negyediknek.

A pilóták csúszkáltak, de baleset nem történt, többen viszont kiálltak a bokszba, mivel a négy esőgumin szinte vezethetetlenek voltak az autók. Így tett Thed Björk is, aki matematikailag is kiszállt a bajnoki címért folyó vetélkedésből.

Michelisz Norbert végig vezetett, egyszer ugyan némileg csökkent a hátránya, de végül magabiztos 2,5 másodperces különbséggel mindenki előtt elsőként ért célba. A második helyen Aurelien Panis ért célba, míg a dobogó harmadik fokára Michelisz csapattársa Gabriele Tarquini állhatott fel. Esteban Guerrieri bejött negyediknek, a szabadkártyás Joao Paulo Lima de Oliveira és Yvan Muller előtt. 

Az ötödik idei győzelmét arató magyar pilóta 351 ponttal vezeti a bajnokságot két futammal a vége előtt, előnye 27 egység Esteban Guerrierivel szemben és 35 Yvan Muller előtt. A 11 órakor kezdődő fordított rajtrácsos futamon Michelisz a tizedik helyről indul, közvetlenül legnagyobb vetélytársa mögül. 

2. futam

Nedves pályán, éppen eleredő esőben rajtolt el a WTCR szezonzáró hétvégéjének második futama és több pilóta is változtatott a gumibeállításain az utolsó pillanatban. A bajnokságot 27 pontos előnnyel vezető Michelisz Norbert a 10. helyről rajtolhatott, legnagyobb riválisa Esteban Guerrieri mellől. A bajnoki címre még matematikailag még esélyes Yvan Muller a 13. rajtkockából vághatott neki a futamnak. 

Az egyre intenzívebb eső aztán igazi őskáoszt hozott: a pilóták ide-oda csuszkáltak, Nicky Catsburg pedig hátulról nekiment Yvan Mullernek. A francia legenda autója megsérült, a hollandé viszont ki is gyulladt. Hogy elkerülje az ütközést, Michelisz kijött a fűre és így több pozíciót is veszített. Guerrieri közben parádézott és a kilencedik helyről startolva feljött az élre. 

Az égő autó miatt azonban a szervezők piros zászlóval megszakították a versenyt. Az autósportban általában ilyenkor az újraindításnál a rajtsorrendet veszik figyelembe, a WTCR-ben azonban az utolsó szektor eredménye alapján álltak fel újra a pilóták. Ez magyar szempontból azért volt kedvezőtlen, mert Guerrieri így honfitársa Nestor Girolami mögül a második pozícióból indulhatott, míg Michelisz a 13. helyről folytathatta a versenyt. 

Majdnem egyórányi várakozás után folyatódott a verseny immáron teljesen esős körülmények között. Két biztonsági autó mögött megtett kör után Girolami azonnal elengedte honfitársát és egyben csapattársát Guerrierit, aki elkezdte kiépíteni az előnyét. Michelisz sem volt rest az újraindítást követően, több előzést is megmutatott, Augusto Farfus pedig a magyart engedte el. 

Esteban Guerrieri folyamatosan növelte a különbséget és végül magabiztosan nyerte a második maláj versenyt a Girolamit megelőző Mikel Azcona és Johann Kristoffersson előtt. Michelisz Norbert végül a nyolcadik helyen ért célba és így nyolc pontot szerzett. 

A mezőny másik magyarja Tassi Attila remekül jött előre a rajtnál, ám ütközött és ez befolyásolta a versenyt. A KCMG Honda versenyzője két körrel a futam vége előtt kiállni kényszerült. Mivel rossz helyen állt meg, így beküldték a biztonsági autót és a verseny a safety car mögött ért véget. 

Michelisz Norbert előnye Guerrieri győzelme miatt 10 pontra olvadt az utolsó futamot megelőzően, de a harmadik versenyt ő kezdi meg az élről az argentin rivális elől. Yvan Muller ugyan bejött hatodikként, de az ő esélyei elszálltak a bajnoki küzdelmet illetően. 

A harmadik futam az eredeti tervek szerint 13 óra 10 perckor indult volna, ám biztosan nem tudnak elrajtolni a kívánt időpontban. Hivatalos információ egyelőre nem jelent meg, feltehetőleg egy órát csúszik majd a rajt. 

3. futam

Bár szó volt arról, hogy akár egy órával is eltolhatják a szezonzáró futam rajtját, végül 13.50-kor, vagyis félórás csúszással vette kezdetét a mindent eldöntő körözgetés. Michelisz Norbert a pole-ból, tízpontos előnnyel vághatott neki a sorsdöntő versenynek, riválisa Esteban Guerrieri elől. Tassi Attila váltóhiba miatt esett ki a második futamon és így nem tudott elindulni   az utolsó megmérettetésen. 

Az eső szemerkélt, így a két bajnokaspiráns elől slick, hátul vizes abroncsokkal rajtolhatott el. Viszont a magyar szurkolók a szívükhöz kaphattak, mivel Michelisz autóját az utolsó pillanatig szerelték. A kedélyek a Hyundai pilótájának felvezető körén sem csillapodtak, amikor is azt az utasítást kapta, hogy áramtalanítsa az autót és indítsa újra a rendszert. 

Hogy nincs minden rendben az autóval, az a rajtnál is meglátszott, ugyanis Esteban Guerrieri és Mikel Azcona is lerajtolta honfitársunkat, majd a zseniális gumitaktikát választó, 22. helyről induló Johann Kristoffersson is átlépett Micheliszen. A második körben aztán bejött a safety car, miután Augusto Farfus autóját nem tudták időben eltávolítani a pálya széléről. 

Két körrel hosszabb lett így a versenytáv, de az ötödik körben újraindították a mezőnyt. Guerrieri, Azcona, Kristofferson óriási csatát vívott, amibe hamarosan Michelisz is be tudott kapcsolódni. A sorrend szinte folyamatosan változott így virtuálisan állandóan más volt a bajnokság állása. Azcona aztán nekiment  Guerrierinek és ekkor megtörtént a szezon újabb drámája: az argentin autóján elkezdett villogni a vészvillogó és sorra előzték le a többiek. 

Azcona vezetett ekkor Kristoffersson előtt, Michelisznek a legnagyobb vetélytárs hátraesésével viszont nem kellett számolgatnia. A magyar pilóta mellett hamarosan elment Kevin Ceccon és Frederic Vervisch is, viszont mögötte hátvédként ott volt Gabriele Tarquini. Közben Gordon Shedden kicsúszása miatt megint beküldték a biztonsági autót. A Hondánál teljes volt a káosz: Guerrieri kijött a bokszba, ám nem állt meg a csapatánál. Másodszorra már leállt és takarították a hűtőrendszerét, ami vélhetően akkor lett tele fűvel, amikor elhagyta a pályát. Az argentin visszaesett a 20. hely mögé és innentől már lényegében eldőlt a bajnokság kérdése. 

A versenyt végül Johann Kristoffersson nyerte meg miután négy körrel a vége előtt megelőzte a másodikként beérő Mikel Azconát. A dobogót Kevin Ceccon tette teljessé, aki mögött Frederic Vervisch ért célba. 

A legboldogabb azonban Michelisz Norbert volt, aki ötödik helyen haladt át a célvonalon és így bebiztosította a 2019-es WTCR-szezon megnyerését. A magyar pilóta történelmet írt a világkupa megnyerésével, hiszen ő lett az első olyan magyar aki világszintű FIA sorozatban bajnoki címet szerzett! 

https://sport.blogstar.hu/./pages/sport/contents/blog/87498/pics/lead_800x600.jpg
Autómotor,Michelisz Norbert
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?