Forma-1: Hamilton győzött Kínában

Élvezetes futam végén a háromszoros világbajnok Lewis Hamilton hat másodperccel előzte meg Vettelt, s nyerte meg ötödször a Forma-1 Kínai Nagydíjat. A brit mögött Sebastian Vettel végzett a második, Max Verstappen a harmadik helyen.

Hamilton a pole pozícióból vághatott neki a vasárnapi versenynek, mely vizes pályán vette kezdetét. A brit a rajtot követően megőrizte a vezetést, majd csapatával, a Mercedesszel közösen jól taktikázva megnyerte a szezon második futamát – írja az f1vilag.hu

Sebastian Vettelnek mozgalmasabb versenye volt: a német remek előzéseket bemutatva a korai kiállás után visszaküzdötte magát a második helyre, és végül ebben a pozícióban intette le őt a kockás zászló.

Max Verstappen műszaki hiba miatt kiábrándítóan szerepelt az időmérőn, ám már a rajtnál rengeteg pozíciót nyert, és végül parádés versenyzést bemutatva a harmadik helyen futott be, megelőzve Daniel Ricciardót, Kimi Räikkönent és Valtteri Bottast.

A legjobb tízben végzett még Carlos Sainz, Kevin Magnussen, Sergio Pérez és Esteban Ocon is.

Győzelmének hála Lewis Hamilton holtversenyben áll a ponttáblázat élén Sebastian Vettellel.

 

EZ TÖRTÉNT A KÍNAI NAGYDÍJON:

 

A rajtot Hamilton és Vettel is jól kapták el, a legtöbb pozíciót pedig Max Verstappen nyerte, aki a 9. helyre jött fel a 16. helyről indulva.

A virtuális biztonsági autós szisztéma már az első körben érvénybe lépett, miután Lance Stroll és Sergio Pérez összeütköztek.

Ezt kihasználva többen rögtön a bokszba hajtottak – köztük Vettel is – hogy slick-abroncsokra váltsanak, hiszen a többség intermediate-gumikkal vágott neki a versenynek.

Nem sokkal később zöld utat kapott a mezőny, ám nem sokáig körözhettek versenytempóban a pilóták, Antonio Giovinazzi ugyanis a célegyenesben a vizes pályán megcsúszva a falnak csapta autóját.

A Sauber – akárcsak szombaton – csúnyán összetört, az olasz újonc azonban szerencsére nem sérült meg. A biztonsági autót természeten érkezett azonnal a pályára, így a többiek is megejtették kerékcseréiket – köztük Hamilton is, aki az élre jöhetett vissza.

Valtteri Bottas a biztonsági autó bentléte alatt megpördült a pályán, így több pozíciót veszített.

A verseny a 8. körben folytatódott, Hamilton mögött ekkor Ricciardo, Räikkönen, Verstappen és Vettel sorakozott.

Az újraindítás után Verstappen rögtön támadásba lendült, és megelőzte Räikkönent, aki a motorra panaszkodott ekkor.

A 11. körben Verstappen már csapattársát támadta, és egy határozott mozdulattal el is ment Ricciardo ellen.

Az ausztrál mögé aztán megérkeztek a Ferrarik, Räikkönenék viszont körökön át nem tudtak mit kezdeni a Red Bull-lal.

A 16. körben Nico Hülkenberg 5 másodperces időbüntetést kapott, mert a virtuális biztonsági autós periódus során szabálytalanul előzött.

Néhány körrel később Stoffel Vandoorne McLarenjét tolták be a garázsba, miután problémák támadtak a versenyautó üzemanyagrendszerével.

Vettel a 20. körben szánta rá magát arra, hogy megtámadja csapattársát, és végül egy határozott manőverrel bebújt Räikkönen elé.

Vettel nem sokkal később már Ricciardót támadta nagyon keményen, és egy tanítani való manőverrel megelőzte korábbi csapattársát. A küzdelem során kettejük autója össze is ért, de szerencsére nem lett baleset az összecsapásból.

A verseny 29. körében Vettel Verstappen mögé érkezett meg, aki szemmel láthatóan elkezdett küszködni a szuperlágy abroncsokkal. A holland el is fékezte magát a hátsó egyenes végén, a hibát pedig Vettel kegyetlenül kihasználta, és feljött a második helyre.

A 35. körben Fernando Alonso számára is véget ért a verseny – feltételezhetően motorhiba miatt. Mindkét McLaren feladta tehát a Kínai Nagydíjat.

Ugyanebben a körben a két Red Bull után Sebastian Vettel is megérkezett második kerékcseréjére: a német autójára a lágy abroncsokat szerelték fel.

Nem sokkal később érkezett az élről Lewis Hamilton is, aki szintén a lágy gumikat kapta az utolsó etapra.

A gumikkal folyamatosan küszködő Räikkönent is kihozták a bokszba, az ő versenygépére szuperlágy abroncsokat szereltek. A kiállás után a finn Sainz mögé került, akit a 42. körben előzött meg.

8 körrel a vége előtt Hamilton előnye 8 másodperc volt Vettellel szemben, így a németnek nem sok esélye volt a győzelemre.

A harmadik helyen Verstappen, míg a negyediken Ricciardo haladt, majd következett Räikkönen és Bottas.

Lewis Hamilton végül 6 másodperces előnnyel nyert Vettel előtt, és bár az utolsó körökben Daniel Ricciardo mindent megtett, hogy feljöjjön a harmadik helyre, a dobogó legalsó fokára végül Max Verstappen állhatott fel.

http://sport.blogstar.hu/./pages/sport/contents/blog/37016/pics/lead_800x600.jpg
Hamilton Kína,Vettel második
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?